Акафист Успению Пресвятой Богородицы

Икос 12

О небесный, о любезный, о сладчайший Твой глас, веселящий сердца наша! С нами бо неложно обещалася еси быти до скончания века, Дево Богородице! Твоими бо молитвами слепии видят, глухия слышат, хромии ходят, прокаженнии очищаются, алчущии питаются, назии одеваются, вдовицы утешаются, сироты радуются, нищии веселятся, грешницы спасаются, убозии ликуют, воспевающе:

Радуйся, одушевленный Божий Кивоте; радуйся, Боголюбивая Царице и Владычице.

Радуйся, от глада и губительства, труса и потопа нас спасающая; радуйся, от огня, меча, нашествия иноплеменных и междоусобныя брани нас защищающая.

Радуйся, бурныя волны житейскаго моря укрощающая; радуйся, всякую слезу с очей наших отирающая.

Радуйся, яко воистину любовию материнскою нас возлюбившая; радуйся, подательнице Божественныя благости.

Радуйся, во чреве Своем Радость вечную носившая; радуйся, яко тихое пристанище душам нашим готовиши.

Радуйся, Радосте наша, во объятиих Своих Радость всего мира носившая.

Икосъ 7.

Ди́вная показа́лъ еси́ дѣла́ Твоя́ въ Пречи́стѣй Ма́тери Твое́й, Го́споди, егда́ пречу́дный омофо́ръ въ руцѣ́ Ея́ свѣтя́щійся па́че лу́чь со́лнечныхъ яви́ся, и́мже покрыва́ше лю́ди, су́щія въ це́ркви Влахе́рнстѣй. О таковѣ́мъ у́бо зна́меніи милосе́рднаго Ея́ заступле́нія услы́шавше, у́жасомъ и ра́достію одержи́ми, вси́ глаго́лаху:

Ра́дуйся, нерукотворе́нный омофо́ръ, а́ки о́блакъ, надъ всѣ́мъ мíромъ распросте́ршая; ра́дуйся, Превѣ́чнаго Архіере́я, Сы́на Своего́, зна́меніе на руцѣ́ Свое́й держа́щая.

Ра́дуйся, но́вую ми́лость и но́вую благода́ть си́мъ въ Це́ркви Правосла́внѣй явля́ющая; ра́дуйся, сто́лпе о́блачный, отъ искуше́ній и собла́зновъ мíра всѣ́хъ на́съ покрыва́ющій.

Ра́дуйся, сто́лпе о́гненный, среди́ мглы́ грѣха́ всѣ́мъ на́мъ пу́ть спасе́нія показу́ющій; ра́дуйся, я́вныхъ благоче́стія подви́жниковъ я́вное укрѣпле́ніе.

Ра́дуйся, та́йныхъ среди́ мíра рабо́въ Бо́жіихъ та́йное вразумле́ніе; ра́дуйся, и мене́, обнаже́ннаго до́брыхъ дѣ́лъ, не оставля́ющая Свои́мъ покро́вомъ и благода́тію.

Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й на́съ отъ вся́каго зла́ честны́мъ Твои́мъ омофо́ромъ.

Икос 12

Поюще всечестное Твое успение,
восхваляем вси ко пренебесным возшествие Твое, Царице
Богомати. Ты же освяти, прослави и спаси всех, любовию
поющих Тебе:

Радуйся, очистившая землю пречистыми ног
Твоих стопами.

Радуйся, освятившая воздух восхождением
Твоим к небеси.

Радуйся, на небесный круг возступившая.

Радуйся, вся доброты неизреченныя
зрящая.

Радуйся, во славе приседящая престолу
Сына Твоего и Бога.

Радуйся, с Сыном и Богом вечно
царствующая.

Радуйся, красото в деснице Господней,
украшающая блажащих Тя всех небесных.

Радуйся, обрадованная надеянием на Тя
всех земных.

Радуйся, облеченная в солнце, сияющая
благодатию и славою всей вселенней.

Радуйся, обещавшая сохраняти и спасати
призывающих Тя всех в поднебесней.

Радуйся, от христианских родов Мати
Божия почитаемая и Богородица именуемая.

Радуйся, от восток солнца до запад
преславно и православно от всех благочестивых славимая.

Радуйся, Обрадованая, во успении Твоем
нас не оставляющая.

Кондaкъ }.

Стрaнное чyдо показaсz, є3гдA ўкрашaху хрaмъ тв0й, пречcтаz, мусjею, тогдA во nлтари2 на стэнЁ сaмъ из8oбрази1сz џбразъ тв0й прпdбному ґлЂпію со їкwнопи1сцы тY сyщему и3 просвэти1сz пaче с0лнца. и3 сE и3з8 ќстъ џбраза твоегw2, пресaz, и3злетЁ г0лубь бёлъ, и3 летsше ко nбразу сп7си1телеву, и3 ко и3нhмъ nбразHмъ напи6саннымъ во хрaмэ, пaки летЁ ко џбразу сп7си1телеву и3 влетЁ во ўстA є3гw2 и3 тaмw скрhсz. є4же ви1дzщи грeчестіи ікwноп1исцы, во nби1тели твоeй и3 жив0тъ св0й скончaша, м0щы же и4хъ въ пещeрэ положeни бhша, душaми же на нб7сA пресели1шасz, и3дёже прославлsютъ тS со ѓгGлы, сн7у же твоемY зовyтъ: Ґллилyіа.

Икос 11

Светоприемную свещу, просвещающую всех Тебе призывающих, имуще мир христианский Тебе, Дево Богородице, наипаче Лавра Печерская, прославляет Тя, свою Покровительницу, юже храниши многи лета от нахождения агарян и всяких враг, и от еретиков и междоусобныя брани, и от нападения иноплеменник. Аще же иногда и попускала ей разорену быти грех ради наших, но паки еще благолепнее воздвизала еси ю, и дарами земными изобиловала насельников ея и дарами благодати обогащала, вопиющих Ти сице: Радуйся, иконою Успения Твоего нас защищающая; радуйся, нерукотворенным образом Твоим нас покрывающая. Радуйся, Печерскою иконою Твоею исцеления нам подающая; радуйся, свенским образом Твоим нас покрывающая. Радуйся стольный град Москву Печерскою иконою посетившая; радуйся, и град Ярославль Твоею иконою озарившая. Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, Печерская похвало и наше утешение.

Икосъ 3.

Имѣ́я въ себѣ́ помышле́ніе учени́къ, я́ко Бо́жіимъ смотре́ніемъ бѣ́ ему́ не обрѣсти́ся ко провожде́нію Богома́тере съ про́чими вку́пѣ, обра́дованъ бы́въ о безсме́ртнѣмъ Ея́ Успе́ніи, сія́ вопія́ше къ Не́й:

Ра́дуйся, воспріе́млемая отъ земли́ дла́ньма Сы́на Твоего́; ра́дуйся, ко превы́шнимъ возше́дшая наслажда́тися сла́вы Его́.

Ра́дуйся, провожда́емая отъ всѣ́хъ чинонача́лій а́нгельскихъ въ го́рняя; ра́дуйся, подъе́млемая херуви́мы въ небе́сная и наднебе́сная.

Ра́дуйся, въ небе́сныхъ вратѣ́хъ отъ старѣ́йшихъ си́лъ велелѣ́пно пѣ́сньми возноси́мая; ра́дуйся, отъ всѣ́хъ небе́сныхъ гра́жданъ окружа́емая и блажи́мая.

Ра́дуйся, не́бо земно́е, къ го́рнему селе́нію возвы́шенное; ра́дуйся, престо́ле Госпо́день, отъ земли́ вознесе́нный въ Ца́рствіе небе́сное.

Ра́дуйся, предста́тельство на́ше и крѣ́пкое заступле́ніе; ра́дуйся, грѣ́шникомъ спору́чнице во спасе́ніе.

Ра́дуйся, христіа́номъ Цари́це и по Бо́зѣ наде́ждо небе́снаго Ца́рствія; ра́дуйся, Ма́ти Живота́ и по Го́сподѣ на́мъ упова́ніе жи́зни вѣ́чныя.

Ра́дуйся, Обра́дованная, во Успе́ніи Твое́мъ на́съ не оставля́ющая.

Молитва

О Пресвятая Дево, всеблагаго Сына Мати всеблагая, царствующаго града и святаго храма сего покровительнице, всем сущим во гресех, скорбех, бедах и болезнех верная предстательнице и заступнице! Не презри моления нас, недостойных рабов Твоих, и умоли Сына Твоего и Бога нашего, да всем нам, с верою и умилением поклоняющимся пред чудотворным образом Твоим, дарует по коегождо потребе радость: сущим в скорбех и печалех утешение, бедствующим милосердие, сущим в многонедужии нечаемое исцеление и укрепление. О Госпоже Пресвятая, умилосердися ко всем чтущим всечестное имя Твое и всем яви всемощный покров Твой и заступление: всякому делу, Сыну Твоему угодному споспешествуй; всякое дело злое разруши; в недоумении и трудных и опасных обстояниих обретающимся незримую помощь и вразумление с небесе ниспосли. Младенцы воспитай, юныя уцеломудри, отверзи им ум к приятию всякаго полезнаго учения. От домашния брани и от врагов видимых и невидимых защити и сохрани. Супружества в любви и единомыслии сохрани и от вражды единокровных миром и любовию огради. И всем нам даждь друг ко другу любовь, мир и благочестие, и здравие с долгоденствием. Преставившияся в вере и покаянии от жития сего со ангелы и всеми святыми жити сотвори, да вси на Небеси и на земли ведят Тя яко твердую и непостыдную Предстательницу нашу, рода христианскаго, и, ведуще, славят Тя и Тобою Сына Твоего, со Безначальным Его Отцем и Единосущным Его Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Икосъ 11.

Свѣтопріе́мная свѣща́ и́стиннаго Свѣ́та су́щимъ на́мъ на земли́ я́вльшися, ду́ши просвѣща́еши и чту́щихъ Твое́ всечестно́е преставле́ніе къ ра́зуму Боже́ственному наставля́еши, да пое́мъ Ти́ сицева́я:

Ра́дуйся, свѣще́ неугаси́мая Огня́ невеще́ственнаго; ра́дуйся, заре́ незаходи́мая Свѣ́та невече́рняго.

Ра́дуйся, луно́, отъ Со́лнца пра́вды облистава́емая; ра́дуйся, свѣ́тлосте, во тмѣ́ свѣтя́щая.

Ра́дуйся, свѣти́льниче, на свѣ́щницѣ превы́шнѣмъ поста́вленный; ра́дуйся, исто́чниче жи́зни, изъ гро́ба во свѣ́тъ изведе́нный.

Ра́дуйся, Ма́ти Свѣ́та у́мнаго, благочести́выхъ ду́ши просвѣща́ющаго; ра́дуйся, Ма́ти всѣ́хъ Бо́га, озло́бленныхъ ду́ши утѣша́ющаго.

Советуем изучить  Икона святой Ирины

Ра́дуйся, упова́ющимъ на Тя́ живота́ коне́цъ непосты́дный дару́ющая; ра́дуйся, достоя́ніе Бо́жіимъ и Свои́мъ рабо́мъ на Судѣ́ Сы́на Твоего́ одесну́ю Его́ устроя́ющая.

Ра́дуйся, Преблаже́нная, я́ко Тобо́ю блаже́ни есмы́ и мы́, и́же помо́щницу Тя́ и́мамы; ра́дуйся, Преблагослове́нная въ ро́дъ и ро́дъ, яко Госпо́дь съ Тобо́ю, и Тобо́ю съ на́ми.

Ра́дуйся, Обра́дованная, во Успе́ніи Твое́мъ на́съ не оставля́ющая.

Молитва на Успение Пресвятой Богородицы

Любые церковные праздники считаются идеальным временем для произношения молитв. На Успение можно читать любые молитвы, обращенные к Деве Марии и даже «говорить» с ней своими словами. Если интересует, какие молитвы читать на Успение Пресвятой Богородицы, тогда стоит знать, что можно произносить благодарственные тексты или же просьбы о решении разных проблем. Главное, делать все от чистого сердца и с открытой душой.

Читать молитвы нужно согласно ряду правил, как и акафист к празднику Успения Пресвятой Богородицы:

Говорите все от чистого сердца, без какого-либо дурного умысла и посторонних мыслей.
Важно предварительно ознакомиться с текстом, чтобы правильно его произносить без ошибок и запинок.
Представленные ниже молитвы будут иметь свою силу не только в праздник Успения, но и в другие дни.
Чтение акафиста Успению Пресвятой Богородицы и молитв, можно проводить в любое время дня, главное, чтобы ничего при этом не мешало и не отвлекало.
Помните, что у Божьей Матери нужно не только просить, но и благодарить ее за помощь и счастливо прожитые дни.

Молитва на Успение Пресвятой Богородицы о замужестве

Девушки, которые хотят встретить свою вторую половинку не должны упустить шанс и обратиться в этот праздник к Божьей Матери, чтобы она помогла получить заветное предложение руки и сердца. Молитва на Успение, чтобы выйти замуж, должна произноситься согласно правилам:

  1. Сходите в церковь, где есть образ «Успения», перед которым зажгите три свечи.
  2. Смотря на лик Девы Марии, попросите ее благословить на замужество, а затем перекреститесь.
  3. Купите свечи и, придя дома, зажгите их возле образа Божьей Матери. Начинайте с акафиста Успению Пресвятой Богородицы, а затем уже читайте молитву. В завершение перекреститесь и дайте свечам полностью догореть.

Молитвы на Успение Пресвятой Богородицы на любовь

Люди, желающие обрести свою любовь, должны понимать, что это чувство не только удовольствие, но и ответственность. Молитва в день Успения Богородицы на любовь должна произноситься только при наличии искренних и чистых чувств к свободному человеку. Использовать ее могут и одинокие люди, которые хотят найти вторую половинку. Учтите, что молитва на Успение на милого на любовь не является приворотом и не стоит ждать мгновенных результатов. Высшие силы будут способствовать укреплению чувств, если люди действительно подходят друг другу.

Успение Пресвятой Богородицы – молитвы на здоровье

Чтобы быстро справиться с болезнью, многие просят помощи у Высших сил. Существует много подтверждений того, что молитва на Успение на здоровье помогла людям побороть разные недуги. Стоит заметить, что просить можно не только за себя, но и за близких людей, которые находятся в трудной ситуации. В церкви или дома перед иконой зажгите свечу и начните с акафиста Успению Пресвятой Богородицы, а затем, уже произнесите молитву, представленную ниже

Благодаря этому можно рассеять страхи, избавиться от переживаний и сомнений, что важно для выздоровления

Молитвы за детей в Успение Пресвятой Богородицы

Родительское слово имеет большое значение, которое может, как помочь, так и навредить. Матери должны регулярно молиться о своих детях, прося Высшие силы направить их на праведный путь, укрепить здоровье, защитить от разных проблем и так далее. Молитва за детей на Успение обладает огромной силой, поэтому не стоит пропускать этот праздник, чтобы обратиться к Богородице и попросить помощи и опеки.

Молитва на Успение на сохранение семьи

Богородица считается главной хранительницей семейного очага, поэтому к ней нужно обращаться, чтобы сохранить и укрепить семью. Молитва на Успение Богородицы помогает примириться супругам, решить конфликты, предотвратить развод, вернуть любовь и гармонию в семью. Сначала можно произнести акафист Успению Пресвятой Богородицы, а затем уже и молитву. Делать это рекомендуется перед образом Девы Марии. Обязательно сходите в храм и поставьте перед иконой три свечи и подождите, пока они полностью догорят. После этого три раза перекреститесь и окропитесь святой водой.

История праздника[править | править код]

Погребение Богородицы (Дуччо, Маэста, деталь) В отличие от празднования мучеников в христианской церкви праздники в честь Девы Марии более позднего происхождения. Для их появления необходимо было позднейшее богословское углубление в догмат воплощения для защиты от посягательства еретиков на достоинство Богоматери, что произошло только в V веке (Эфесский собор в 431 году и Халкидонский собор в 451 году)

Только после этого христианская церковь обратила внимание на личность Марии. В похвальной речи Феодора Петрского преподобному Феодосию Великому (около 530 года) говорится, что в палестинских монастырях ежегодно с большой торжественностью совершается память Богородицы, о собственно празднике Успения в греческой Церкви достоверные известия начинаются лишь с конца VI века

Как свидетельствует Никифор Каллист Ксанфопул в «Истории Церкви», император Маврикий (конец VI века) издал эдикт, в котором установил дату празднования Успения Богородицы — 15 августа в благодарность за победу, одержанную над персами. Михаил Скабалланович приводит два варианта, либо тогда праздник стал общецерковным (общеимперским), либо император перенёс праздник с 18 января на 15 августа.

Дата празднования 15 августа была выбрана не случайно. Ранее, как свидетельствует армянский лекционарий V века (сохранивший древнюю литургическую практику Иерусалимской церкви), этот день отмечался под названием: «Исполнение Марией Богородицей правила на второй миле от Вифлеема», связанный с событием, описанным в Евангелии от Луки (2:1–7), исполняя повеление императора Августа о переписи, Иосиф с беременной Мариею из Назарета идут в Вифлеем, однако для них не было место в гостинице, по этой причине когда Иисус Христос родился, то он был положен в яслях для скота. В Иерусалимском лекционарии VII — начало VIII века (сохранившейся в грузинском переводе) 15 августа уже о, при этом указан тропарь глас 6, посвященный Успению Марии: «Егда преставилася еси» (по-русски: «Когда умерла»).

В латинских церквях свидетельства о празднования Успения до VIII века очень редкие, и этот праздник не был общераспространённым. От VII века сохранилось только одно свидетельство существования праздника Успения — постановление папы Римского Сергия (687—701): «в дни Благовещения, Рождества и Успения (Dormitionis

) Преславной Марии» литания выходила от (храма) св. Адриана и до св. Марии встречал её народ». В Риме праздник под названием «Dormitio Beatae Virginis» («успение блаженной Марии»), заимствован из Константинополя. В латинских манускриптах дата Успения испытывает колебания между январем и августом. В Псевдо-иеронимовом мартирологе VIII века (Martyrologium Hieronymianum) существовали две даты, связанные с успением Марии, — 18 января «Depositio Веаtае Mariae » («кончина блаженной Марии»), а 14 августа — «Assumptio » («взятие на небо»). В Мартирологе Узуарда IX века и в Мартирологе Адона IX века уже один праздник Успение — 15 августа.

У части христиан праздник Успения был связан с Богоявлением, у несториан праздник «Пресвятой Марии» тотчас по Рождестве Христовом; в коптском календаре VII века 16 января (вскоре по отдании Богоявления) «рождение Госпожи Марии», в календаре IX века 16 января — «смерть и воскресение Богородицы».

Наиболее ранее упоминание о событии успения Марии среди авторов, подписавшихся собственным именем, — у Григория Турского (конец VI века) в сочинении «О славе мучеников» (лат. «De gloria martyrum»), пересказавшего апокриф «Псевдо-Мелитона Сардийского»:

Советуем изучить  Икона Симеона Верхотурского
Когда Мария была при конце Своего поприща земного, собрались по божественному внушению все апостолы из всех стран в Ее дом иерусалимский. Вот тогда явился Иисус со Своими ангелами, взял душу от Нее и передал ее архангелу Михаилу. Апостолы перенесли бездушное тело на следующее утро в гробницу. И пока они там стояли, опять внезапно появился Господь, взял тело в облако и принес его в рай, где душа опять с ним соединилась.

Јкосъ в7i

Q нбcный, q любeзный, q сладчaйшій тв0й глaсъ, веселsщій сердцA нaша. Съ нaми бо нел0жнw nбэщaласz є3си2 бhти до скончaніz вёка, дв7о бцdе. Твои1ми бо мlтвами слэпjи ви1дzтъ, глухjz слhшатъ, хромhz х0дzтъ, прокажeнныz њчищaютсz, ѓлчущіz питaютсz, нагjz nдэвaютсz, вдови1цы ўтэшaютсz, сирwты2 рaдуютсz, ни1щіи веселsтсz, грёшніи сп7сaютсz, ўб0зіи ликyютъ, воспэвaz:

Рaдуйсz, њдушевлeнный б9ій ківHте. Рaдуйсz, бGолюби1ваz цRи1це и3 вLчице. Рaдуйсz, t глaда и3 губи1тельства, трyса и3 пот0па нaсъ сп7сaющаz. Рaдуйсz, t nгнS, мечA, нашeствіz и3ноплемeнныхъ и3 междоус0бныz брaни нaсъ защищaющаz. Рaдуйсz, бyрныz в0лны житeйскагw м0рz ўкрощaющаz. Рaдуйсz, всsкую слезY t nчeсъ нaшихъ tирaющаz. Рaдуйсz, ћкw вои1стину люб0вію матери1нскою нaсъ возлюби1вшаz. Рaдуйсz, подaтельнице бжcтвенныz бlгости. Рaдуйсz, во чрeвэ своeмъ рaдость вёчную носи1вшаz. Рaдуйсz, ћкw ти1хое пристaнище душaмъ нaшимъ гот0виши. Рaдуйсz, ћкw всёхъ родHвъ є3си2 неумолкaемое весeліе.

Рaдуйсz, рaдосте нaша, во њб8sтіихъ свои1хъ рaдость всегw2 мjра носи1вшаz.

Икосъ 9.

Витíйства боговѣща́нныхъ про́роческихъ рече́ній ны́нѣ зри́мъ о Тебѣ́ сбы́вшаяся, Богоро́дице, я́ко вои́стинну Бо́га пло́тію родила́ еси́ на́мъ. Тѣ́мже та́инству словесе́ Бо́жія вѣ́рующе, вопіе́мъ:

Ра́дуйся, зако́на и проро́ковъ глави́зно соверше́нная; ра́дуйся, звѣздо́ Іа́ковля, Валаа́момъ пророкова́нная.

Ра́дуйся, о́дре Царя́ Вели́каго, вѣща́нный Соломо́номъ; ра́дуйся, руно́, ороше́нное Іису́сомъ, образова́нное Гедео́номъ.

Ра́дуйся, неопали́мая купино́, законополо́жникомъ предзри́мая; ра́дуйся, горо́ свята́я, му́жемъ жела́нія усмотре́нная.

Ра́дуйся, лѣ́ствице небе́сная, Іа́ковомъ предви́димая; ра́дуйся, две́ре непроходи́мая, Іезекíилемъ предзри́мая.

Ра́дуйся, со́лнце селе́нія Христо́ва, псалмопѣ́вцемъ предъявле́нное; ра́дуйся, та́инство, многообра́знѣ проро́ки пронарече́нное.

Ра́дуйся, проро́ческихъ глаго́лъ всѣ́хъ, предрече́нныхъ о Тебѣ́, коне́цъ прине́сшая; ра́дуйся, вы́шняго смотре́нія вся́ за спасе́ніе мíра соверши́вшая.

Ра́дуйся, Обра́дованная, во Успе́ніи Твое́мъ на́съ не оставля́ющая.

Икос 3

Имея простоту душевную и непорочное сердце, послушник смиренный сподобися ангельския беседы и лицезрения чиноначальника горних сил, мы же, лукавством и злобою потемненнии, со трепетом взирающе на святую икону Твою, Владычице, молим Ти ся прилежно, обрати ны от злоб наших и научи нас во смирении и кротости духа глаголати Тебе:

Радуйся, Гору Афонскую освятившая Твоим благодатным присутствием; радуйся, холмы и дебри ея исполнившая славою Твоих чудес.

Радуйся, ангельскаго явления сподобльшая пустынножительство Афонское; радуйся, обители иноческия в нем умножившая во спасение душ человеческих.

Радуйся, и всем, в посте и молитве пребывающим, обещавшая Твое заступление; радуйся, от треволнения моря житейскаго спасающая кающихся.

Радуйся, благодать Сына Твоего и Бога низводящая на места, Тебе посвящаемыя; радуйся, рай мысленный показавшая храмы Божия.

Радуйся, пристанище небурное содевающая в онех ищущим спасения; радуйся, всем потребным ко благочестию нас снабдевающая.

Радуйся, жительствующим богоугодно Подательнице благ временных и вечных; радуйся, Ходатаице нам Царствия Небеснаго.

Радуйся, христианом Помощнице и милосердая о грешных Предстательнице.

Икос 9

Витийства боговещанных пророческих
речений ныне зрим о Тебе сбывшаяся, Богородице, яко
воистину Бога плотию родила еси нам. Темже таинству
словесе Божия верующе, вопием:

Радуйся, закона и пророков главизно
совершенная.

Радуйся, звездо Иаковля, Валаамом
прореченная.

Радуйся, одре Царя Великаго, вещанный
Соломоном.

Радуйся, руно, орошенное Иисусом,
образованное Гедеоном.

Радуйся, неопалимая купино,
законоположником предзримая.

Радуйся, горо святая, мужем желания
усмотренная.

Радуйся, лествице небесная, Иаковом
предвидимая.

Радуйся, двере непроходимая, Иезекиилем
предзримая.

Радуйся, солнце селения Христова,
псалмопевцем предъявленное.

Радуйся, таинство, многообразне пророки
пронареченное.

Радуйся, пророческих глагол всех,
предреченных о Тебе, конец принесшая.

Радуйся, Вышняго смотрения вся за
спасение мира совершившая.

Радуйся, обрадованная, во успении Твоем
нас не оставляющая.

Икос 9

Витийство человеческое не возможет по достоянию благохвалити Тя, Пресвятая Богородице, и воспети неисчетная чудеса Твоя, от иконы Твоея являемая, имиже православныя люди от бед, напастей и всякаго зла сохраняеши. Мы же, добре ведуще о многих чудотворных явлениих Твоего честнаго лика бывших и поклонением ему потребная ко временней и вечней жизни приемлюще, с веселием Богородице взываем:

Радуйся, яко от священнаго лика Твоего чудеса деются; радуйся, яко утаися премудрость и благодать сия от мудрых и разумных века сего.

Радуйся, яко открыся та младенцем в вере; радуйся, яко прославляющих Тя прославляеши.

Радуйся, яко отвергающих Тя пред всеми посрамляеши; радуйся, яко от всякаго зла прибегающих к Тебе избавляеши.

Радуйся, яко вся болезни человеческия душевныя и телесныя милостивно врачуеши; радуйся, яко праведный гнев Божий на нас Твоим молением скоро утоляеши.

Радуйся, яко Ты еси тихое пристанище всем с верою к Тебе притекающим; радуйся, кораблю хотящих спастися.

Радуйся, Благодатное Небо, радость и спасение нам дарующая.

Икос 8

Вся бывши горе, к небесным взята и
земных не оставляющи, Богомати, рукама Сыновнима носима,
в незаходимая вниде, во оный град всесветящий и
прекрасный, Иерусалим вышний, херувимы обстоима со всеми
небесными силами, идеже слышит поющих сия:

Радуйся, Еяже пресвятая душа в вышнем
всесветлом Сионе вселяется.

Радуйся, Еяже и нетленное тело таможде с
душею купно прославляется.

Радуйся, вшедшая в престольный град
Самаго Вседержителя.

Радуйся, вознесшаяся в прекрасный рай
вышняго Насадителя.

Радуйся, пренесенная во град, основанный
от каменей всесветящих.

Радуйся, введенная во ограду, обстоимую
вои сил превышних.

Радуйся, превышше небес во благолепие
Божие взятая.

Радуйся, паче всех невещественных умов
почтенная.

Радуйся, приносящая к Сыну Своему и Богу
моление верных.

Радуйся, и Сама непрестанно у престола
Сына Твоего и Бога молящаяся о всех.

Радуйся, предстательнице к Богу, мир
спасающая.

Радуйся, заступнице роду христианскому,
от Бога дарованная.

Радуйся, Обрадованая, во успении Твоем
нас не оставляющая.

Икос 3

Имея в себе помышление ученик, яко
Божиим смотрением бе ему не обрестися ко провождению
Богоматере с прочими вкупе, обрадован быв о безсмертнем
Ея успении, сия вопияше к Ней:

Радуйся, восприемлемая от земли дланьма
Сына Твоего.

Радуйся, ко превышним возшедшая
наслаждатися славы Его.

Радуйся, провождаемая от всех
чиноначалий ангельских в горняя.

Радуйся, подъемлемая херувимы в небесная
и наднебесная.

Радуйся, в небесных вратех от старейших
сил велелепно песньми возносимая.

Радуйся, от всех небесных граждан
окружаемая и блажимая.

Радуйся, небо земное, к горнему селению
возвышенное.

Радуйся, престоле Господень, от земли
вознесенный в Царствие Небесное.

Радуйся, предстательство наше и крепкое
заступление.

Радуйся, грешником споручнице во
спасение.

Радуйся, христианом Царице и по Бозе
надеждо Небеснаго Царствия.

Радуйся, Мати Живота и по Господе нам
упование жизни вечныя.

Радуйся, Обрадованая, во успении Твоем
нас не оставляющая.

Мlтва

Q пресaz дв7о, всебlгaгw сн7а ми всебlгaz, грaда сегw2 (сhz nби1тели сеS) покр0ве, всёмъ вёрнаz предстaтельнице и3 застyпнице. Не презри2 молeніz нaсъ, недост0йныхъ рaбъ твои1хъ, но ўмоли2 сн7а твоегw2 и3 бGа нaшегw, да всёмъ нaмъ, съ вёрою и3 ўмилeніемъ пред8 чудотв0рнымъ џбразомъ твои1мъ покланsющимсz, по коег0ждо потрeбэ рaдость дaруетъ: грёшникwмъ вседёйственное вразумлёніе, покаsніе же и3 сп7сeніе: сyщимъ въ ск0рбэхъ и3 печaлэхъ ўтэшeніе: въ бёдахъ и3 њѕлоблeніихъ пребывaющимъ совершeнное си1хъ и3збhтіе: малодyшнымъ и3 ненадeжнымъ надeжду и3 терпёніе: въ рaдости и3 и3зoби1ліи живyщимъ непрестaнное бGу бlгодарeніе: сyщимъ въ болёзни и3сцэлeніе и3 ўкрэплeніе.

Q гпcже пречcтаz. Ўмилосeрдисz ко всёмъ чтyщимъ всечтcн0е и4мz твоE и3 всёмъ kви2 всем0щный покр0въ тв0й и3 заступлeніе: t врaгъ ви1димыхъ и3 неви1димыхъ лю1ди твоS защити2 и3 сохрани2: супрyжества въ любви2 и3 є3диномhсліи ўтверди2: младє1нцы воспитaй, ю4ныz ўцэломyдри, tвeрзи и5мъ ќмъ къ воспріsтію всsкагw полeзнагw ўчeніz: t домaшніz свaры є3динокр0вныz лю1ди ми1ромъ и3 люб0вію њгради2, и3 всёмъ нaмъ подaждь дрyгъ ко дрyгу люб0вь, ми1ръ и3 бlгочeстіе, и3 здрaвіе со долгодeнствіемъ: да вси2 на нб7си2 и3 на земли2 вёдzтъ тS, ћкw твeрдую и3 непостhдную предстaтельницу р0да хrтіaнскагw и3, сіE вёдущіе, слaвzтъ тS и3 тоб0ю сн7а твоегw2 со безначaльнымъ є3гw2 nц7eмъ и3 є3диносyщнымъ є3гw2 д¦омъ, нhнэ и3 при1снw и3 во вёки вэкHвъ. Ґми1нь.

Советуем изучить  Поздравления на Обрезание Господне

Когда читается акафист Успению Пресвятой Богородицы?

Принято читать акафист в день праздника, а это 28 августа. Его произносят в церкви во время службы. Можно читать текст и в любое другое время, когда того желает душа. Акафист Успению рассказывает историю, которая есть и в Библии. В тексте описано, что Богородица позвала к себе апостолов в горницу, где она попрощалась с ними и легла на ложе. Через время появился Иисус Христос, и он забрал ее душу, которая имела вид младенца. Это событие представлено и на иконе «Успение».

Акафист Успению Пресвятой Богородицы – текст

По своему значению акафисты идентичны гимнам, поэтому их необходимо читать или петь стоя. Текст подразумевает прославление и возвышение Богородицы. Для Божьей Матери намного важнее, чтобы ее славили, а не обращались с какими-либо просьбами. Акафист Успению Пресвятой Богородицы не относится к уставным богослужебным суткам. Его в большей степени считают домашней молитвой, выражающей благодарность.

Чтобы читать текст, не нужно в обязательном порядке брать благословение у священника, главное, делать это по велению сердца. Акафист Успению Пресвятой Богородицы (текст с ударениями представлен в видео) рекомендуется произносить перед иконой. Разрешено и простое прослушивание гимна, который полезен для духовного развития, а еще он научит правильно произносить слова молитвы.

https://youtube.com/watch?v=taVdS-GxrJQ

Јкосъ G.

И#мёz простотY душeвную и3 непор0чное сeрдце, послyшникъ смирeнный спод0бисz ѓгGльскіz бесёды и3 лицезрёніz чиноначaльника г0рнихъ си1лъ, мh же, лукaвствомъ и3 ѕл0бою потемнeнніи, со трeпетомъ взирaюще на сyю їкHну твою2, вLчце, м0лимъ ти1 сz прилёжнw, њбрати2 ны2 t ѕл0бъ нaшихъ и3 научи2 нaсъ во смирeніи и3 кр0тости дyха глаг0лати тебЁ:

Рaдуйсz, г0ру ґfHнскую њси1вшаz твои1мъ бlгодaтнымъ присyтствіемъ: рaдуйсz, х0лмы и3 дє1бри є3S и3сп0лнившаz слaвою твои1хъ чудeсъ.

Рaдуйсz, ѓгGльскагw kвлeніz спод0бльшаz пустынножи1тельство ґfHнское: рaдуйсz, nби1тєли и4ночєскіz въ нeмъ ўмн0жившаz во сп7сeніе дyшъ чlвёческихъ.

Рaдуйсz, и3 всёмъ въ постЁ и3 моли1твэ њбэщaвшаz твоE заступлeніе: рaдуйсz, t треволнeніz м0рz житeйскагw спасaющаz кaющихсz.

Рaдуйсz, блгdть сн7а твоегw2 и3 бGа низводsщаz на мэстA, тебЁ посвzщaемыz: рaдуйсz, рaй мhсленный показaвшаz хрaмы б9іи.

Рaдуйсz, пристaнище небyрное содэвaющаz въ џнэхъ и4щущымъ сп7сeніz: рaдуйсz, всёмъ потрeбнымъ ко бlгочeстію нaсъ снабдэвaющаz.

Рaдуйсz, жи1тельствующымъ бGоуг0днw подaтельнице бlгъ врeменныхъ и3 вёчныхъ: рaдуйсz, ходaтаице нaмъ цRствіz нбcнагw.

Рaдуйсz, хrтіaнwмъ пом0щнице и3 милосeрдаz њ грёшныхъ предстaтельнице.

Јкосъ №i.

Свэтопріeмную свэщY, просвэщaющую всёхъ тебE призывaющихъ, и3мyще мjръ хrтіaнскій тебE, дёво бцdе, наипaче лavра печeрскаz, прославлsетъ тS, свою2 покрови1тельницу, ю4же храни1ши мнHги лёта t нахождeніz ґгaрzнъ и3 всsкихъ вр†гъ, и3 t є3ретікHвъ и3 междоусHбныz брaни, и3 t нападeніz и3ноплемє1нникъ. ѓще же и3ногдA и3 попускaла є3си2 є4й разорeннэй бhти грBхъ рaди нaшихъ, но пaки є3щE благолёпнэе воздвизaла є3си2 ю5, и3 дарaми земнhми и3з8оби1ловала є3си2 насeльники є3S и3 дарми2 благодaти њбогащaла, вопію1щихъ ти2 си1це:

Рaдуйсz, їкHною ўспeніz твоегw2 нaсъ защищaющаz: рaдуйсz, нерукотворeннымъ w4бразомъ твои1мъ нaсъ покрывaющаz.

Рaдуйсz, печeрскою їкHною твоeю и3сцэлє1ніz нaмъ подаю1щаz: рaдуйсz, свeнскимъ џбразомъ твои1мъ нaсъ покрывaющаz.

Рaдуйсz, ст0льный грaдъ москвY печeрскою їкHною посети1вшаz: рaдуйсz, и3 грaдъ kрослaвль твоeю їкHною њзари1вшаz.

Рaдуйсz, пресaz бцdе дёво, печeрскаz похвало2 и3 нaше ўтэшeніе.

Моли1тва №.

Q, пресaz и3 преблгcлвeннаz ми гDа и3 сп7са нaшегw ї}са хrтA, пречcтаz приснодёво бцdе марjе! Припaдаемъ и3 поклaнzемсz тебE пред8 с0ю и3 чудотв0рною їкHною твоeю, ю4же t лётъ дрeвнихъ чудeсы мн0гими и3 и3сцэлeньми прослaвити благоизв0лила є3си2. Смирeннw м0лимсz тебЁ, благ0й и3 милосeрдой застyпницэ нaшей: предстaтельствомъ ўг0дникwвъ твои1хъ, прпdбныхъ ґнтHніz и3 fеод0сіz печeрскихъ, вонми2 глaсу грёшныхъ молeній нaшихъ, не прeзри воздыхaній t души2, ви1ждь ск0рби и3 бBды нaсъ њбышeдшіи, и3 ћкw любвеoби1льнаz вои1стину ми, потщи1сz на п0мощь нaмъ безп0мwщнымъ, ўны6лымъ, мнHгаz и3 т‰жкіz грэхи2 впaдшымъ и3 при1снw прогнэвлsющымъ гDа и3 создaтелz нaшего, є3г0же ўмоли2, предстaтельнице нaша, да не погyбитъ нaсъ со беззак0ніи нaшими, но да kви1тъ нaмъ человеколюбивую свою2 ми1лость. И#спроси2, вLчце, ў блaгости є3гw2 всBмъ правосл†внымъ хrтіaнwмъ здрaвіе и3 душeвное сп7сeніе, благочcтное и3 ми1рное житіE, земли2 плодон0сіе, воздyха благорастворeніе, д0ждіе благоврeмєнныz, и3 благословeніе свhше на вс‰ благ†z дэлA и3 начин†ніz нaша: болzщыz и3сцэли2, скорбsщыz ўтёши, бёдствующымъ помози2: споспеши2 всёмъ нaмъ носи1ти и4го хrт0во въ терпёніи и3 смиренномyдріи, и3 спод0би нaсъ благочcтнw житіE земн0е скончaти, хrтіaнскую же непостhдную кончи1ну получи1ти и3 нбcное цrтвіе ўнаслёдити.

Q, цRи1це всепётаz, мaти б9іz всеблагaz! Простри2 бGон0сніи руцЁ твои2 къ возлю1бленному сн7у твоемY и3 бGу нaшему, ўмоли2 є3гw2 сп7сти2 и3 и3збaвити t поги1бели вёчныz всS и4ноки њби1тели твоеS печeрскіz. ћкwже же дрeвлэ на горЁ печeрстэй ми1лость kвлsла є3си2, вLчце, си1це и3 нhнэ kви2, бцdе, тво‰ щедрHты над8 nби1телію твоeю и3 надъ нaми недост0йными чaды твои1ми: да и3 здЁ въ земн0мъ стрaнствованіи нaшемъ, и3 по кончи1нэ животA нaшегw бyдемъ прославлzти безначaльнаго nц7A, є3динор0днаго є3го сн7а, и3 є3диносyщнаго и3 сaго є3го2 д¦а, и3 твоE ми1лостивное предстaтельство во вёки вэкHвъ. Ґми1нь.

Икос 2

Разумная вся тварь, старейшая
чиноначалия ангельская, приидоша со своим Царем, Иже во
Своя живоначальнейшия руце душу Матере Своея прият;
теплый же верою Петр со слезами многая к Ней изрече,
зовый:

Радуйся, ко премирным, Мати Творца миру,
восходящая.

Радуйся, к пренебесным, пространнейшая
небес, вземлющаяся.

Радуйся, четверочастное стихий
освятившая Твоим восхождением.

Радуйся, небесных возвеселившая Твоим
прехождением.

Радуйся, во Иерусалим горний прекрасный
приятая.

Радуйся, в нерукотворенныя храмы
прерадостно вшедшая.

Радуйся, херувимов и серафимов Царице.

Радуйся, архангелов Владычице.

Радуйся, прибежище верных и избавление.

Радуйся, достоянию Твоему помощь и
защищение.

Радуйся, о всем мире христианстем к Богу
ходатаице.

Радуйся, благ всяческих всеблагая
подательнице.

Радуйся, Обрадованая, во успении Твоем
нас не оставляющая.

Икос 10

Стена еси верным, Богородице Дево, и
заступление всем к Тебе прибегающим, ибо небесе и земли
Творец, от Тебе плотию пришед, Пречистая, духом и телом
в небесная Тя пресели, ко ближайшему предстательству о
всех, ихже приглашати научи:

Радуйся, граде Царя Великаго верху горы
небесныя.

Радуйся, стено и покрове, не крыющийся
от нашего притекания.

Радуйся, верным на враги пособствующая.

Радуйся, нашествия агарянская
побеждающая.

Радуйся, веры благочестивыя недвижимое
сохранение.

Радуйся, еретичествующих полков
разорение.

Радуйся, радость и умирение миру сущая.

Радуйся, всегубительство ада поправшая.

Радуйся, воинствующих на плоть
целомудрием изрядное венчание.

Радуйся, мученических подвигов
всечестное прославление.

Радуйся, преподобных трудом ходатаице
блаженнаго упокоения.

Радуйся, иноком благоскорбящим
подательнице вечнаго радования.

Радуйся, Обрадованая, во успении Твоем
нас не оставляющая.

Икос 7

Новую показа тварь, явлься нам, всех
Творец Господь Тобою, Богородице. Ты же, сродное
промышление о нас к Нему имущи, честне почитающих
пречестное Твое успение приими, сицевая Тебе вопиющих:

Радуйся, Мати Богу, избранная от земных.

Радуйся, превышшая земных и небесных.

Радуйся, херувимов и серафимов горе
превозшедшая.

Радуйся, лик ученический облаком ко
погребению Ти доле совокупльшая.

Радуйся, Фому по погребении Твоем силою
Божиею предпоставившая изряднее.

Радуйся, чрез него уверившая Твое на
небо с плотию преселение.

Радуйся, красотою всех добродетелей
украшенная.

Радуйся, краснейшему паче сынов
человеческих Сынови Своему сопричтенная.

Радуйся, яко финикс, плотию воскресшею
процветшая.

Радуйся, яко кедр в Ливане небесном,
умножившаяся.

Радуйся, древо живота, насажденное
посреде рая превышняго.

Радуйся, ковчеже мысленный, возвышенный
в горняя от потопа смертнаго.

Радуйся, Обрадованая, во успении Твоем
нас не оставляющая.

Оцените статью
Добавить комментарий